malinstenberg.blogg.se

En blogg om mitt liv som reseledare nånstans i världen

Blue Academy

Publicerad 2013-10-18 13:48:00 i Allmänt,

Nu är det ett fåtal timmar kvar av höst innan jag lämnar Sverige för sommar hela vintern. Väskorna är packade och biljetten ligger i väskan. Nu är det snart dags att åka!

Detta kommer under det kommande året att vara min blogg om mitt liv som reseledare någonstans i världen. Ja, för just nu så vet jag faktiskt inte vart i världen jag kommer att bo eller jobba i vinter. De kommande 10 dagarna kommer jag att gå en utbildning på Gran Canaria som heter Blue Academy. Den 10e dagen kommer jag alltså få veta vart jag blir stationerad. Livet är bra jävla spännande just nu och jag kan verkligen inte längta mer till vad som komma skall. Det är på något sätt en skräckblandad förtjusning. Man har en klump i magen av nervositet för att åka iväg själv till ett mer eller mindre främmande land. Samtidigt så känns det verkligen som att jag kommer påbörja mitt livs äventyr. Vintrarna i Sälen var ett äventyr i sig det också då jag åkte upp utan att känna en människa, men då var man ändå bara några timmar hemifrån. Som sagt, det känns som en skräckblandad förtjusning!
 
Nu ska de sista små sakerna packas ner i resväskorna, håller tummarna för att jag inte överstiger vikten. Klockan 2 inatt går bilen mot Arlanda för att hinna med planet som lyfter vid 7 imorgon bitti.

Nästa gång vi hörs så är jag i värmen på Gran Canaria!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sofie

Publicerad 2013-10-21 10:24:04

Berätta allt nu mallan. Jag är en nyfiken donna vettu ;) saknar dej redan men hoppas att du har det förbannat bra i värmen! Å de å då va ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Stenberg

Jag är en tjej född 92 som under vintern 13/14 kommer att jobba som guide/reseledare på någon av Fritidsresors destinationer. I min blogg kommer ni kunna följa mig i min vardag med allt vad det innebär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela