malinstenberg.blogg.se

En blogg om mitt liv som reseledare nånstans i världen

För fulla muggar!

Publicerad 2013-11-30 23:20:42 i Allmänt,

Då har jag varit här i 3 dagar på Teneriffa och det känns fantastiskt bra! I Torsdags när jag kom så öste regnet ner och vi hade teamday. Jag fick då åka från flygplatsen direkt hem och lämna väskan för att sedan åka direkt till ett spa och vara där samt träffa mitt team. Helt okej start på guidelivet.
I fredags hade jag min första arbetsdag och vi var då uppe på vulkanen Teide. Jag som trodde jag hade lämnat kylan i Sverige åkte upp i shorts och piké till toppen. Det fick jag ångra då det var -2 grader kallt. Spanjorerna skakade på huvudet och sa att jag var loco (galen). Nästa gång ska jag ha mer kläder på mig!
Idag har jag också varit på utflykt. Denna gång så åkte vi en mindre ötur på väster-sidan och fick uppleva utsikt som var helt fantastisk i mascadalen. Guideningen var på danska och jag måste säga att jag mer eller mindre börjar förstå danska. Inte så konstigt kanske när jag nästan bara umgås med danskar. Det var i alla fall en riktigt fin utflykt, dock inget för den som lätt blir åksjuk.
Det tar otroligt mycket på krafterna att matas med så många nya intryck och veta att man måste lära sig så mycket på så kort tid. Nästa gång jag åker på de här utflykterna kommer det troligtvis vara jag som guidar. Läskigt och fantastiskt spännande!
Imorgon ska jag studera området Los Cristianos och Las Americas till fot = 8 timmars promenerande, så det är nog hög tid att gå och lägga sig.
Lägger upp lite bilder på den fina utsikten från mascadalen imorgon.
 
Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Stenberg

Jag är en tjej född 92 som under vintern 13/14 kommer att jobba som guide/reseledare på någon av Fritidsresors destinationer. I min blogg kommer ni kunna följa mig i min vardag med allt vad det innebär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela